حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

کاریکلماتور

 

 سلام دوستان! گویا خیلی ها تون نمی دونید که کاریکلماتور چیه! خوب بهتون حق 

 میدهم چون خودم هم تا وقتی که یک کتاب کاریکلماتور نخوندم نفهمیدم که چی هست!

  خوب حالا من براتون تعریف کردم و توضیحات کامل را براتون گفتم...

 اما کاریکلماتور چیست؟


 " کاریکلماتور یعنی کاریکاتوری که با کلمات به ثبت می رسد. این اصطلاحی است که


 احمد شاملو در سال 1347 برای اولین بار در مجله خوشه به کار برد. در حقیقت تولد


  کاریکلماتور در ۲۱ خرداد ۱۳۴۶ در نشریه خوشه به سردبیری احمد شاملو بود. او این


 نام را به مجموعه نوشته‌های پرویز شاپور داد. کاریکلماتور از ترکیب کاریکاتور و کلمه به


 وجود آمده در اصل کاریکاتوری ست مخلوق کلمات با ته مایه طنز تلخ و ابهام.



  همچنین نخستین کاریکلماتورهای این جستار نیز بایسته است اگر از پرویز شاپور بزرگ 

 باشند:

    # اگر بخواهم پرنده را محبوس کنم، قفسی به بزرگی آسمان میسازم.


    # به عقیده گیوتین، سر آدم زیادی است.


    # به یاد ندارم نابینایی به من تنه زده باشد.


    # قلبم پرجمعیت ترین شهر دنیاست.


     # به نگاهم خوش آمدی.


     # قطرهٔ باران، اقیانوس کوچکی است.


     # هر درخت پیر، صندلی جوانی می‌تواند باشد.


     # برای اینکه پشه‌ها کاملاً ناامید نشوند، دستم را از پشه‌بند بیرون می‌گذارم.


     # گربه بیش از دیگران در فکر آزادی پرندهٔ محبوس است.


     # روی همرفته زن و شوهر مهربانی هستند!


     # غم، کلکسیون خنده هام را به سرقت برد.


      # بلبل مرتاض، روی گل خاردار می‌نشیند!
نظرات 4 + ارسال نظر
یک پیشنهاد برای تو شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:26 ق.ظ

آنکه با زندگی می سازد زندگی را می بازد
با زندگیت نساز زندگیت را بساز

سرمایه گذاری در کمپانی راه آسمان

ساسان شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ق.ظ http://ssbtec.blogfa.com/

جالب بود
d:

ساسان شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 ق.ظ http://ssbtec.blogfa.com/

باید حال داشت

تا در آینده بتوان گذشته را کاشت

(;

یاسمن شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.shab-ahang.blogfa.com

سلام گلم ممنون از حضورت تو وبلاگم.... در مورد کتاب باید بگم که من عاشق رمان هستم... چه عاشقانه اش چه غیر عشقیش!البته عاشقانه از نوع متعادل نه خیلی عاشقانه و لوس!
خوشحال میشم که بهم کمک کنی!
بازم ممنون از حضور قشنگت و بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد