حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

حــــجاب اجباری

دلم می خواهد
در همان عالم دوستیمان
از من بپرسی
چرا توی این گرما
چادر سر می کنی ؟!
این روسری قواره بزرگ را
به چه منظور!؟
نه، واقعا !!، به چه منظور
شش دور ، دور سرت می پیچی؟!!
اصلا این کارها که چه!
بین این همه آدم ،
کی تورا نگاه می کند؟!!
ببین من چقدر آزادم
و چه راحت ترم؟

آنوقت من
در چشمانت نگاه کنم
لبخندی بزنم
و با تمام آرامشم
برایت همه ی آن فلسفه ای را بگویم
که زیاد نیست !
اما بزرگ است....

دلم می خواهد
تو از من بپرسی
و من از ته دل بگویم
که این سختی ها را دوست دارم!
به این دلیل و آن دلیل!

بعد تو
یا بخندی،
لب برچینی ،
و بگویی که بروم کاسه کوزه ام را جمع کنم! ،
و یا
خیره شوی در چشمانم
لحظه ای فکر کنی ،
و بگویی شاید !
شاید همین باشد ، که تو می گویی....

می دانی؟
من هم آن خندیدنت به ریش سفیدم را دوست تر دارم،
و هم آن لحظه ای اندیشیدنت را!
دوست تر دارم از اینکه
تو را
به زور
در پوششی کنند،
که عشق من است و
نفرت تو!

من آن شاید حاصل از اندیشه را
بسیار بیشتر می پسندم از این باید های از سرِ جبر!

می دانی ....
من هم عاصی شده ام به خدا!!

می دانی؟
محجبه ام!
اما از اجبار تو به داشتن حجاب،

بیزار.....


+ عاشق این متن ام!واقعا این متن قشنگی است و پر از حقیقت است...!داشتن حجاب اجباری واقعا خوب نیست هیچ آدمی با داشتن حجاب اجباری با ایمان و یا با حجاب نمی شود...! خواهشا این را متوجه بشوید...

نظرات 7 + ارسال نظر
site01 دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:58 ب.ظ http://www.site01.tox.ir

۹۵۶۵۰۶۱۹۸بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site01.tox.ir

حمید توکلی دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:08 ب.ظ

مساله ی حجاب اجباری برخواسته از این تفکر نیست که بگویند اینها با حجاب شوند تا ایمان گسترش پیدا کند، بلکه خواست آنها این است که با حجاب، هرچند ظاهری، ظاهر جامعه اسلامی شده و توجیهی برای ماندگاری حکومت ولایت فقیه باشد، با حجاب باشند، هرچند اجباری تا قدرت در دست ما بماند...

اما اصلا توجیه درست و منطقی نیست!اینجوری به نظرم بیشتر جامعه آسیب می بینه!!!!

مریم سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ http://arameshesabz.blogsky.com

این باور را داشته باشیم که به گفته شهید مطهری کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهری خود را به نمایش نمی گذارد.
امام علی می فرمایند همانا حجاب و پوشش کامل زنان را سالم تر و پاکتر نگاه خواهد داشت.
بی حجابی زن را صاحب فضیلت نمی کند بلکه از او عروسکی می سازد که با رشد تعالی فاصله ها دارد ضمن اینکه موقعیت های حاصل از تحرکات جنسی تنها نزدبیماردلانی به وجود می آیدکه خود کمترین اعتباری ندارند.

درسته همه حرفهات اما اصلا حجاب اجباری درست نیست حجاب اجباری بیشتر عروسک درست می کنه و تحرکات جنسی را افزایش می دهد بخاطر اینکه تو نوعی از حجاب خوشت نمیاد و فقط داری بخاطر گشت و چیزهای دیگه روسری سرت می کنی و ی پوششی داری اما مطمئننا اگه اجباری نبود شاید این پوشش کامل تر و با عقل و منطق و تحقیق روی سرت بود و بدنت خودنمایی نمی کرد...

ممنون از نظر خوبت

حوریه سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

سال دوم یا سوم دبیرستان که بودم یه روز معاون مدرسه اومد تو کلاس و بهمون گفت که باید سریع بریم تو آزمایشگاه. قبل از رفتن به هرکدوممون یه دونه از اون روپوشای سفید مخصوص آزمایشگاه و دستکش و اینا دادن. بعد مشخص شد که قراره یه گروه فیلم برداری بیاد تو مدرسه و از آزمایشگاه فیلم بگیرن. خب.. ما تا اون وقت دست هم به شیشه آزمایشگاه نزده بودیم. !

این خاطره رو تعریف کردم که بگم ظاهرسازی همیشه توش منفعتی هست. و گاهی برای اینکه این ظاهر حفظ بشه (ار جانب دیگران) باید از جبر و زور استفاده کرد.

یه چیز دیگه!: هیچ وقت در کار اجباری دنبال منطق نگرد!

درست میگی کاملا باهات موافقم

سه شنبه ها ( یاسمن و مصطفی) شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:15 ب.ظ http://calflove.mihanblog.com

خیلی زیبا بود با اجازه گذاشتم تو فیس بوکم

خواهش می کنم عزیزم

منصوره یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ب.ظ

عزیزم حجاب مانند گوهری ست در صدف

ممنون بابت نظر خوبتون

سمیه چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ق.ظ

گلم نمی دونم به خوب بودن حجاب اعتقاد داری یا نه اصلا بی حجابی رو گناه می دونی یا نه ؟ تو جامعه ما اگر حجاب نباشه زن تباه میشه تجاوز ها زیاد میشه تو جامعه ای که عفت و حیای دختر خیلی مهمه تو جامعه آزادی جنسی نیست نه به خاطر قانون بلکه به خاطر فرهنگ آسیاییمون تو کشورهای اروپایی زن آزاد هر جور دوست داره لباس بپوشه اما در قبال اون مرد هم آزاد نیاز جنسی خودش رو چه از طریق دوست دختر چه از طریق اماکنی که مخصوص این کار است ارضا کنه اما تو جامعه ما چی ؟ آیا این مسئله است می تونی قبول کنی مردی که می خوای باهاش ازدواج کنی تا قبل از ازدواج تو چندین بار تجربه جنسی داشته باشه ؟ الان که جامعه رو به بی حجابی میره آمار دوستی پسرها با زنها نه با دختر ها بلکه با زن ها افزایش پیدا می کنه چرا ؟ من با زور مخالفم ولی ای کاش دختر های ما می دونستن که حجاب بهترین راه برای اینکه شاد زندگی کنن بدون استرس زندگی کنن بتونن ملکه خونشون باشن خونه خودشون . نمونه زندگی های بدون قید و شرط رو میشه تو فیلم های فارسی وان دید .

بله درسته اما خوب چون شاید از اول حجاب اجبار و زور بوده خیلی ها نمی دونند حجاب واقعا خوب است و امنیت بهتری دارد و با حجاب خیلی چیز ها هستند که زیباتر جلوه داده میشوند...

ممنون از حضور و نظر خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد