حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

حجم سبز

#همیشه آغاز راه دشوار است،عقاب در آغاز پر کشیدن پر می ریزد اما در اوج،حتی از بال هم بی نیاز است!#

مهمانی شاهانه...!

گاهی وقتی به مهمانی های خانوادگی خودمون میرم واقعا از این  همه تجمل و ریخت و پاش حالم بهم می خوره... وقتی می بینم برای ی مهمونی خیلی ساده که کلا ماکسیمم 25 نفر هستند کلی غذا و دسر وجود داره و کلی هم غذا و دسر اضافه باقی می مونه واقعا حالم بهم می خوره! حالم از این بهم می خوره که من ِ نوعی که مهمان اون جمع هستم شکمم سیر هست(خداروشکر) و نیازی ندارم که کَسی بهم غذایی بده که من رو سیر کنه...


اما در عین حال وقتی من دارم غذا می خورم هزاران آدم در حال مرگ هستند از روی گرسنگی!!! یعنی من ِ  شکم سیر در اون جمع دارم غذایی می خورم که تابه حال هزاران بار خوردم اما آدمی دیگه در اون وضعیت داره جون میده فقط بخاطر ی لقمه نان!!!


نمی دونم انسانیت کجا رفته...شاید من خیلی آدم پولداری نباشم اما می تونم ی کم از این ریخت و پاش ِ فعلی ام بزنم و به اون کودکی که از گرسنگی جون میده کمک کنم. می تونم خیلی کارها کنم که در حال حاضر که قرن 21 هست و عصر دیجیتال آدمی از گرسنگی تلف نشه... و خیلی کارها می تونم بکنم که هم نوع خودم محتاج نباشه برای نون ِ شبش!



+ بد نیست ی کم به خودمون یادآوری کنیم که انسانیم و خدا برای همین ما رو آفریده که از انسانیت خودمون استفاده کنیم و نگذاریم انسانی دیگر از روی گرسنگی وفقر بمیرد...

نظرات 6 + ارسال نظر
حوریه جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:47 ب.ظ

آفرین!

خیلی متن خوب و آموزنده ای بود.

انگار یادمون رفته اصلا فلسفه وجود ماه رمضون چیه. درسته که افطاری دادن ثواب داره. اما این درسته که ما به آدم هایی که توانایی خوردن و آشامیدن بهترین غذاها رو دارن افطاری های آنچنانی بدیم درحالی که میدونیم گوشه های شهر کسانی هستند که دارند از گرسنگی جون میدن.... آدمایی هستن که شاید هر ماه یکبار مزه گوشت و مرغ رو بچشن!

ممنون...

واقعا ما همه چی رو یادمون رفته...
این افطاری دادنمون شده عین ی رسم که حتما باید انجام بشه واگه انجام نشه این و اون ناراحت میشن در حالیکه همون آدمها سیر اند و واقعا مهمانی های شاهانه رو نیاز ندارند...!

مریم شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ق.ظ http://arameshesabz.blogsky.com

اگر همه آدما این طرز فکر و داشته باشن دنیا گلستون میشه .به نظرم خدا این تضادهارو برای این به وجود آورده تا با اختیار و اراده خودمون خوب واز بد تشخیص بدیم و کاری که درست تره انجام بدیم.
به نظر من خوبه ما اول از خودمون شروع کنیم و مهمونی های ساده و بی تکلف رو پایه گذاری کنیم و به دیگران هم پیشنهاد بدیم.
مرسی از این مطلب خوب و به جا عزیزم

درسته منم موافقتم آدم باید از خودش شروع کنه...
شما هم به بقیه پیشنهاد کنید

خط خطی های دلتنگی دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:27 ب.ظ http://8-marc.blogfa.com

سلام
آپم
یا علی[گل]

سعیده سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ http://www.saei10.blogfa.com

سلام

آپم [گل]

آبجی ببخشید من اون یکی قبلی رو اشتباهی فرستادم

مریم شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ب.ظ http://arameshesabz.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااام

خوبییییییییییییییییییی؟؟

منتظرتم باشه؟؟

سلام خاله
چشم

سعیده شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:34 ب.ظ http://www.saei10.blogfa.com

سلام


آپم

سرنوشت خود را در "دست بگیر "... خود را " دست کم نگیر " ...

آجییییییییییییییییییییی چرا دیگه بهم سر نمیزنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد